Avgjørelsen om å bytte navn og profil er aldri enkel. Samtidig er det noen ganger viktig å se fremover og vise for både kunder, egne ansatte og samarbeidspartnere at her bretter man opp ermene og tar tak i tidene som kommer. Så med et kommende 10-årsjubileum på trappene gikk Raymond og hans kollegaer i Compenso Økonomi i gang med en prosess som nå i mars kulminerte i lanseringen av Tidy Account. Dette sier Raymond selv om hva som ligger bak omprofileringen:
- For oss var det viktig å utarbeide en profil som tydeliggjør våre verdier. Valget falt på det engelske ordet for ryddig – Tidy. For oss betyr det å være ryddig å ta vare på våre kjerneverdier; profesjonalitet, integritet og kompetanse.
Akkurat slik kundene til Tidy Account benytter regnskapseksperter, skjønte Tidyanerne at de også trengte eksperthjelp når det kom til omprofilering av bedriften. Derfor knyttet de til seg Posisjon AS og Octi AS for å geleide seg gjennom prosessen. Etter å samarbeidet tett de siste månedene kommer de to mediebyråene med følgende skussmål:
«Det å endre navn og visuelt uttrykk er for mange virksomheter forbundet med usikkerhet - men også spennende muligheter. Etter 10 år som Compenso, er vi fulle av beundring for Tidy Account som har vist oss tillit til å gå side om side med de i denne prosessen. Vi vil fortsette å heie på Raymond og hans dyktige kolleger i de kommende 10 årene.»
Det historiske valget av økonomisystem var basert på at Raymond stammer fra Frekhaug i Alver kommune, som nokså tilfeldig er nabokommunen til Modalen, hvor Uni Micro har hovedkontor. Dette var likevel ikke en selvfølge, Raymond hadde nemlig latt seg overbevise om at Trondheim var det riktige stedet å bosette seg. Selv om oppstarten av samarbeidet med Uni Micro kanskje var noe tilfeldig, er det om vi spoler frem til i dag, helt andre ting som gjør at hovedsystemene til Tidy Account , Uni Economy og Uni Økonomi V3, fremdeles leveres av Uni Micro.
- En del av prosessen frem til vårt nye navn Tidy Account, var litt inspirert av Uni Micro sin måte å kommunisere ryddighet på ved å si «Det ligger i flyten». Det er nettopp at «Det ligger i flyten» som er avgjørende for at vi valgte, og fremdeles velger å bruke Uni Micro sine verktøy i den daglige driften.
- Uni Micro har alltid levert tidsriktig verktøy som har en dynamisk og logisk flyt i metodikken som gjør at vårt arbeid på kontoret har vært svært effektiv. Når Uni Economy ble lansert fikk vi en ny dimensjon ut mot våre kunder, vi står enda mer fleksible til å kunne spesialtilpasse hvert enkelt oppdrag vi har ut fra hvilke leveranser våre kunder ønsker og har behov for.
- Gjennom lanseringen av Uni Economy har Uni Micro tatt vare på den logiske og dynamiske flyten de hadde så stor suksess med i Uni Økonomi V3, dette fører til at vi effektivt kan lære opp våre kunder til bruk av systemet, så de mer eller mindre er selvhjulpen på de områdene som de ønsker å utføre selv.
De siste årene har Tidy Account satset spesielt på idrettslag, noe som også gjenspeiles på de nye sidene. Spesialiseringen har båret frukter og blant annet opplæring av nye brukere er blitt strømlinjeformet
- Det trengs ikke så mye opplæring før kundene forstår systemet. Jeg lærte nylig opp et idrettslag, og etter bare 10 minutter var de godt i gang.
Vi er ikke så rent lite stolte av å være med på satsningen mot idrettslag selv heller og tror mange flere lag og organisasjoner vil nyte godt av det som er laget. For vi synes som Tidy Account at ildsjeler skal få bruke tiden sin på det de brenner for, i trygg forvissning om at idrettslagets økonomi er oversiktlig og ryddig.
Sertifiseringsprogrammet til Uni Micro har Tidy Account omfavnet og Raymond har klare tanker om hvorfor
- Uni Micro har bevisst satset på en sertifisering av regnskapsbyråene for å øke kvaliteten ytterligere på produktet bedriftene til slutt får. Vi i Tidy Account AS har valgt å sertifisere alle ansatte for å nettopp øke kvaliteten og best mulig kunne møte kundenes behov. Denne investeringen i egne ansatte kommer våre kunder til gode gjennom økt kompetanse, trygghet og bedre samhandling med sluttbrukeren. I tillegg blir vi bedre rådgivere og supportbehovet går betraktelig ned.
Til slutt vil vi bare si gratulerer med flott profilering og ikke minst:
Keep it Tidy!