Meny

Påske – en fin anledning til å øke trafikken inn til din nettbutikk

13.03.2018
Kategori:

I påsken har folk ofte bedre tid, og drar derfor fort frem mobilen, enten på toget på vei for å besøke bestemor, i solveggen på hytta, eller når resten av familien diskuterer om de skal gå på bortover ski eller nedover ski. Det finnes mange anledninger for å dra frem mobilen, det er vi flinke til å utnytte. Det er spesielt bra for de som driver Uni nettbutikk.

Sosiale Medier – et viktig verktøy

 I høytider som påsken ligger det til rette for å kunne skape mer aktivitet inn til nettbutikken eller hjemmesiden din. Det er i dag mange bedrifter som bruker sosiale medier som et verktøy for å skaffe seg flere kunder. Mange er flinke og har en klar strategi på hva man vil med sine innlegg på sosiale medier. Det fører ofte til gode kreative innlegg som gir god effekt.

 

Sett av litt tid

Et forslag til å øke kvaliteten på innleggene dine er å legge inn de aktivitetene du har tenkt å ha i løpet av et kvartal i en aktivitetsplan. Bruker du ikke aktivitetsplan kan du legge det inn i kalenderen din istedenfor. Da har du oversikt på hvilke tiltak du ønsker å fremme i god tid før høytidene, som for eksempel påsken. Sett av litt tid til hva du vil vise og hvordan, helst noen dager før du publiserer innlegget. Ikke alle tiltakene kan planlegges, da nye saker og aktualiteter dukker opp i løpet av en uke.

 

Hva er det som virker?

Riktige bilder i henhold til budskapet og en tekst som ikke er for lang er ofte med på å påvirke likes og spredning av et innlegg på Facebook. Det kan også være en fordel å ha et klart mål med innlegget/ kampanjen. Underveis kan du følge med på målinger og justere om nødvendig. Ønsker man å oppnå enda større effekt kan man kjøpe målrettet annonsering ut i fra segmenter som for eksempel. kjønn, alder, bosted og sivil status. Du kan også vise annonsen til de som tidligere har besøkt nettsiden din (remarketing). Tips! Er du usikker på hva som virker kan du legge ut to eller tre annonser samtidig og se hva folk liker og sprer videre. Dette kan måles av en kjøpt annonsering på Facebook.

 

Forslag til aktiviteter

1) Påskeegg med en vare eller fler fra din butikk. Ha trekning av et påskeegg hver dag eller et stort på selveste påskeaften 2) Strikk påskepynt, legg ut bilde på Instagram  – en vinner blir kåret  hver dag eller på selve påskeaften 3) Påskeliljene dine fortjener en flott ny vase, ta bilde av din styggeste vase, legg det ut på Instagram og vær med i trekningen av en ny vase fra……. 4) Aktiv utepåske – legg ut ditt bilde fra en gåtur, sykkeltur eller årets første bad! Vinn en ryggsekk full av turtøy! Vinneren trekker vi ut på selve påskeaften. 5) Legg ut bilde av ansatte som ønsker kundene sine «en riktig god påske». Det kan være med på å gjøre det litt mer personlig. Tips! Et påskegg kan også være digitalt, så kan premien være gavekort eller en rabattkode som kan brukes i din nettbutikk.

 

Disse tiltakene fører ofte til at flere vil like siden din på Facebook og besøke nettbutikken din. Større trafikk til nettbutikken kan øke konverteringene og få flere til å melde seg på nyhetsbrev. Du har dermed mulighet til å bygge en enda større portefølje og skape bedre relasjoner til kundene dine. Det handler mye om den gode kundereisen!

 

Lykke til med neste aktivitet og god påske!

 

Uni-nytt

Prøv gratis

Ønsker du å prøve vårt skybaserte økonomisystem, Uni Economy?
Prøv gratis her
Ønsker du å prøve vårt prisbelønte økonomisystem for Windows, Uni Økonomi V3?
Fyll ut skjema her
Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss:
GDPR retningslinjer