Meny

Møt vår prosjektleder Jørn Didriksen

22.02.2018
Kategori:

Jørn er en av våre prosjektledere som setter opp nettbutikker sammen med våre kunder. Han er kontaktpersonen vår ut mot kunder og bindeleddet internt til våre designere og utviklere ved utforming av designforslag og tilpasninger av endringer. Våre prosjektledere må raskt kunne sette seg inn i kundenes utfordringer og se alternative løsninger sammen med kundene.

 

Selv om Jørn kun har vært i Uni Micro Web et år, har han allerede satt mange butikker «live». Jørn har med sin brede erfaring innen IT og kundebehandling gode forutsetninger for å gjennomføre prosjekter på best mulig måte, til alles tilfredsstillelse. Jørn er en positiv og kreativ prosjektleder som i tillegg til IT er lidenskapelig opptatt av foto og fotball. Under følger et mini-intervju av Jørn.

 

  • Hvilken bakgrunn har du fra tidligere? Hva drar du nytte av fra tidligere erfaringer, i denne jobben?

Jeg har «alltid» jobbet innen IT, har erfaring fra kundeservice, IT-avdeling, salg og mye mer. I tillegg har jeg laget nettsider i over 15 år.


Jeg mener denne erfaringen gjør at jeg enklere kan sette meg inn i kundens utfordringer, og det blir lettere for meg å se hva slags behov kunden måtte ha.

 

  • Hva er din rolle i UMW og hvordan ser din arbeidshverdag ut?

Min rolle i UMW er prosjektleder og kundekonsulent. Jeg er kundens kontaktperson hos UMW i nettbutikk og nettside prosjekter. Min arbeidshverdag går i korte trekk ut på å være i dialog med kunder, implementører, designer og utviklere, samt konfigurere nettbutikker og nettsider. I tillegg er en veldig stor del av jobben min å lære kundene hvordan bruke systemene våre, samt bistå kundene med ny og kommende funksjonalitet de ønsker i sin nettbutikk, eller på sin nettside.

 

  • Hva synes du er det mest interessante i din jobb?

Å få lov til å utvikle en nettbutikkløsning sammen med kunden som alle parter er veldig fornøyd med. Synes også det er utviklende at vi ofte lanserer ny funksjonalitet og moduler som kundene våre setter pris på. Dette bidrar til at kundene får en mer effektiv og lønnsom hverdag. Det at ingen dager er like gjør hverdagen mer spennende for meg, da jeg jobber med svært varierende arbeidsoppgaver.

 

  • Hva er det mest utfordrende for deg som konsulent når en ny kunde skal starte med nettbutikk?

En av utfordringene vi konsulenter kan ha er at kundene sliter litt med tid. Av og til må de sjonglere mellom sine faste oppgaver og oppgaven med å bygge opp en nettbutikk. Det fører i enkelte tilfeller til at nettbutikken blir nedprioritert. Noe som igjen fører til at prosjektet med nettbutikk noen ganger drar ut i tid i forhold til utgangspunktet.

 

  • Hva er mest utfordrende for kundene som starter med nettbutikk for første gang?

For enkelte kunder kan det være mye å sette seg inn i, spesielt for de som tar i bruk både nettbutikkløsningen, og Uni Faktura modulene samtidig. Et eksempel er arbeidet med å bygge opp produktdatabasen sin med tekst og bilder. Dette kan være tidkrevende, men svært viktig. Det kan bli mye i starten, men kundene ser raskt hvor enkelt og effektivt det hele er bygd opp. Nettbutikken har god integrasjon med økonomisystemet, slik at kundene slipper å jobbe dobbelt. 

 

Jeg tror nok at enkelte kunder med fordel kunne rådført seg litt med oss i hvordan de kunne optimalisert noe av dette arbeidet, eksempelvis ved å bruke import noe mer.

 

 

  • Hva er de viktigste kriterier for å lykkes for de som starter med nettbutikk i dag?

Noe av det viktigste i dag er synlighet, samt det å ha noe som skiller seg ut fra mengden. Noen av tingene jeg tenker på er nyhetsbrev, rabattkoder og Facebook og /eller Google Produkt katalog. En annen ting jeg mener er viktig er at oppstartsbutikker ikke bruker for mye tid og ressurser på teknikk. Bruk heller mer ressurser på å markedsføre og generere trafikk til nettbutikken, samt at man har gode bilder. Butikker som har en del trafikk og omsetning bør bruke litt tid på designprosessen, der man optimaliserer for en god kundeopplevelse.

 

En annen viktig ting er dette med filtrering av varer i nettbutikken. Dette kan være med på å gjøre handleopplevelsen for sluttkunden enda enklere og bedre.

 

De nevnte produktene/ løsningene fører som regel til økt trafikk inn på nettbutikken, som igjen kan føre til bedre konvertering og salg.

 

  • Hva er et «perfekt» prosjekt for deg som konsulent? 

Det å få lov å være med i et litt større prosjekt, gjerne en butikk som har en del omsetning i nettbutikken sin  i dag. Kanskje en butikk som har et bredt produktspekter, der navigasjon og utformingen av nettbutikken har litt større betydning for suksess. Gjerne et design som skiller seg ut i mengden, en kunde som har satt seg veldig godt inn i nøyaktig hva de vil ha, og har en godt planlagt visjon for sin nettbutikk. Dette gjør det ekstra interessant å jobbe med nettbutikker. For da kan vi også se utviklingen fra start og mens de jobber seg sakte men sikkert mot toppen.


Når man da i etterkant av slike prosjekter kan gå inn å se på statistikk om at konvertering har økt, er det veldig tilfredsstillende.

 

 

 

Uni-nytt

Webchannel

Prøv gratis

Ønsker du å prøve vårt skybaserte økonomisystem, Uni Economy?
Prøv gratis her
Ønsker du å prøve vårt prisbelønte økonomisystem for Windows, Uni Økonomi V3?
Fyll ut skjema her
Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss:
GDPR retningslinjer