Meny

GDPR - FÅ MED DERE SYSTEM ENDRINGENE!

22.06.2018

Denne uken har vi oppdatert svært mange av våre kunder i forhold til de endringer vi har gjort i våre systemer. Vi vil fortsette å oppdatere kunder gjennom helgen, slik at alle kunder skal ha fått implementert endringene i starten av neste uke. I vårt nyhetbrev kan du lese mer om bl.a de endringene vi har gjort i våre systemer og inspirere til eventuelle tiltak for å innhente nyhetsbrev.



Hvilke problemstillinger vil dere få fra deres kunder i forhold til GDPR?
 
Den nye personvernlovgivningen har gitt mange noe å tenke på, men mange av de tingene som nå skal bli ivaretatt har også vært gjeldene i dagens lovverk og markedsføringsloven. Dette vil fremover føre til at deres kunder er mer bevisst på dette, da de kan for eksempel. spørre om når det ble gitt aksept for utsendelse av nyhetsbrev.

I våre systemer har vi lagt til rette for å kunne lese logg på brukerne/ kundene, når og hvordan de er påmeldt et nyhetsbrev. I tillegg ser man når de eventuelt har meldt seg av. Vi antar at dere vil få en del spørsmål vedrørende loggføring og liknende av kundeportefølje.  

Nyhetsbrev til eksisterende kunder gir antagelig fortsatt best ROI av alle markedsføringstiltak!
I dagens markedsføringslov så har det også vært krav til å få aksept fra de kundene du skal sende nyhetsbrev til. Kundene kommer derimot til å være mer restriktiv til å melde seg på å fremtiden og de kommer til å stille flere spørsmål som for eksempel når de ga aksept osv. Vi mener at dette gjør at våre kunder må ha en mer bevist holdning til hvordan de skal skaffe seg nyhetsbrev-mottakere i fremtiden.
Her finnes det flere muligheter i våre løsninger og vi anbefaler å ta en prat med en av våre konsulenter i forhold til dette. De har erfaring fra mange kunde-case og kan komme med ideer, forslag og tiltak ut i fra deres ønsker og behov. Vi vil også kunne være en god sparringspartner for at dere kan bruke GDPR innføringen til noe positivt!

Vi gir kun rådgivning i forhold til bruk av våre systemer, og anbefaler derfor at dere har et bevisst forhold til hvordan dere behandler personopplysninger for deres kunder igjen. I forbindelse med dette så bør det lages et kortfattet internt notat som forklarer om de tiltak dere har gjort. I tillegg bør det beskrive litt om risiko faktorer og eventuelle konsekvenser ved interne brudd på retningslinjer.
Dere finner mye informasjon om dette på datatilsynet sine nettsider.

 

Vi har oppsummert de endringene som er gjort i systemet i følgende artikkel: https://www.unimicro.no/om-oss/blogg/endringer-iht-gdpr-uni-micro-web

 

God GDPR lesning og god helg!

 

Med vennlig hilsen

Uni Micro Web AS

Uni-nytt

Prøv gratis

Ønsker du å prøve vårt skybaserte økonomisystem, Uni Economy?
Prøv gratis her
Ønsker du å prøve vårt prisbelønte økonomisystem for Windows, Uni Økonomi V3?
Fyll ut skjema her
Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss:
GDPR retningslinjer