Meny

Filtrering av produkter i nettbutikk

01.11.2017

Filtrering av produkt korter ned tiden en kunde bruker på å finne varen de leter etter. Det vil være med å bidra til økt salg i nettbutikken! De som handler på nett i dag har en helt annen forventning til navigering og struktur enn for 5 år siden. 

 

Hvem er kundene dine?


Som innehaver har du en annen forutsetning for å navigere i nettbutikken enn hva kundene dine har.
Derfor er det viktig at du tenker godt gjennom dette og ser det fra brukerens perspektiv.


Et eksempel på filtrering som har fokus på brukeren er "Pris" et kamera til 30 000 kr er aktuelt for noen, mens et kamera til 6000 kr er aktuelt for andre. Filtrering med fokus på produktet kan eksempelvis være "Merke".

 

Tilbyr nettbutikken 400 forskjellige merker og kunden kun er interessert i et bestemt merke, er det fint å tilby kunden muligheten til å sortere ut det som er relevant. 

 

Se på filtrering som et redskap til å fjerne urelevante varer, og effektivisering av handle-prosessen. Det kan også sees på som å yte service til kundene.

fotojorgen.no bruker filter på en god måte.

 

Fotojorgen.no.png

 

Foto-Jørgen tilbyr hundrevis av varer i sin nettbutikk og innenfor flere prisklasser samt merker og bruksområder.

Kundene til Foto-Jørgen er ofte veldig målrettet i sin handlemåte og benytter ofte søkefunksjonen i nettbutikken når de er på utkikk etter en bestemt vare, derfor kan "smartsøk" også være til god hjelp for å hente frem relevant innhold. Her ser du hvordan smartsøk ser ut hos fotojorgen.no

 


smartsøk.png



"Jeg trenger et nytt Canon EF 24mm f/2.8 IS USM Bærbart vidvinkelobjektiv til mitt kamera"
Denne kunden søker nok fremfor å navigere/filtrere



"Jeg trenger et nytt speilrefleks kamera" 
Denne kunden filtrerer gjerne på aktuell prisgruppe og merke.

 

 

Ved å tilby filternavigering og smartsøk i nettbutikken har Foto-Jørgen helgardert seg og sørger for at kundene kan navigere enklest mulig. Både når de vet akkurat hva de skal ha, eller de er litt mer usikre.

 

Filteret er også godt tilpasset ulike skjermstørrelser, eksempelvis nettbrett og smarttelefon, dette er svært viktig ettersom en stor del av trafikken kommer inn via enheter med mindre skjermflater. 

 

Ønsker du mer informasjon om filtrering av produkter eller smartsøk fyll ut skjema her og vi kontakter deg!

 

Uni-nytt

Webchannel

Prøv gratis

Ønsker du å prøve vårt skybaserte økonomisystem, Uni Economy?
Prøv gratis her
Ønsker du å prøve vårt prisbelønte økonomisystem for Windows, Uni Økonomi V3?
Fyll ut skjema her
Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss:
GDPR retningslinjer