Meny

Uni Nettbutikk har et enkelt oppsett, det er enkelt å bruke og det er enkelt å finne ut av

01.11.2016

Går du med en drøm om å starte for deg selv? Det gjorde Arne Egge også. Men det var ikke før jobben hans ble nedlagt at han endelig våget å ta spranget og starte sin egen nettbutikk. Men, når du aldri har drevet butikk før - hva trenger du for å få en god start? Det er her riktig nettbutikkløsning kommer inn i bildet…

33-åringen jobbet i det som inntil for få år siden var verdens tryggeste bransje - olje. Men vi vet alle hva som skjedde: Fallende priser og dårlige tider førte til masseoppsigelser. Arne selv var intet unntak.

 

Da jobben hans forsvant fulgte han en drøm han hadde båret på i årevis.

 

– Ideen lå der latent hele tiden. Og når én dør lukket seg åpnet det seg en ny, sier han.

 

Tiden var kommet for å gå all in og gjøre drømmen til virkelighet, og veien fra olje til skjeggolje og boring til barbering var kort: Alfaconcept var født. Og navnet er ikke tilfeldig valgt. Dette er nemlig en nettbutikk kun for menn.

 

– Alfaconcept har produkter som er tiltenkt den hverdagslige gentleman. I 2016 begynner det endelig å bli allment akseptert for menn å bruke tid og ressurser på å lukte bedre og se hakket mer velstelt ut enn det gjorde før. Det har blitt populært med skjegg igjen, og dessuten er det tillatt med fancy frisyrer. Etter litt research viste det seg å være et marked for dette der ute, og da satset jeg, forteller gründeren.

 

 

– Målet er å samle nøye utvalgte produkter på én platttform - hårvoks, skjeggstell, barberutstyr - og etter hvert utvide til klær og sko.

 

Den beste totalpakken

Arne er (foreløpig) eneste ansatt, og i tillegg til å være daglig leder må han derfor ha på seg et ukjent antall hatter. Én av dem var å være teknisk sjef og velge nettbutikkløsning. Og det kan jo være vanskelig nok når du ikke har drevet nettbutikk tidligere.

 

– Jeg vurderte syv-åtte løsninger, hvorav tre gikk videre til finalen. Dette er jo også todelt: Det ene er webshopen på nett som sluttbrukeren ser. Det andre er CRM-systemet. Jeg er avhengig av å ha et maksimums- og minimumslager slik at jeg kan bestille i tide før det blir tomt, og samtidig ikke sitte med for mye på lageret, forklarer han.

 

– Det viktigste er enkelhet og brukervennlighet for både kundene mine og meg, og derfor endte jeg opp med Uni Micro på grunn av totalpakken de kunne tilby.

 

Og programmet Arne valgte og fremdeles bruker heter Uni Nettbutikk.

 

– Jeg begynte med selve systemet i februar 2016, og butikken gikk online første mai. Uni Nettbutikk har et enkelt oppsett, det er enkelt å bruke og det er enkelt å finne ut av. Det har alle funksjonene jeg trenger.

 

Skryter av teknikerne

Blant fordelene trekker Arne frem er at Uni Nettbutikk har ferdige maler som du kan bruke hvis du ønsker det, eller du kan lage ditt eget design.

 

– Og så er det enkelheten med at hver vare har sitt eget kort i CRM-systemet. Du kan gjøre endringer på varekortet, så synkroniseres det automatisk mot nettbutikken når du lagrer. Dessuten er det er enkelt å samkjøre, lage ordre og skrive ut pakklister. Og er det noen spørsmål er teknikerne bare en telefon eller mail unna. De er veldig tilgjengelige og behjelpelige, har gode faglige inputs og er i det hele tatt bra sparringsparterne.

 

I tillegg til Uni Nettbutikk bruker Arne Uni Faktura - ikke uten grunn.

 

– Ordrene som kommer inn i nettbutikken faktureres elektronisk på Uni Faktura. Dette skjer helt sømløst og har fungert fullstendig problemfritt.

 

– Hvordan gjør Uni Micro hverdagen enklere for deg?

 

– Som tidligere nevnt er de behjelpelige og tilstedeværende, og er det noen hickups så hiver de seg på med en gang. Jeg føler meg ikke som kunde av Uni Micro, men mer som en samarbeidspartner.

 

Godt samarbeid med Uni Micro - også i etterkant

I en utgave av Uni Micro-magasinet Flyt er det en artikkel med navnet “Ny teknologi gir økt produktivitet og lønnsomhet”. Det pekes på at teknologi er en vekstfremmer, og at spesielt “varehandelen i Norge er preget av sterk konkurranse, konsolidering og kraftig prispress.” Å ligge i forkant er avgjørende for suksess, og svaret på denne utfordringen har blant annet vært implementering av teknologiske løsninger.

 

Og nettopp dette mener Arne kanskje er den største fordelen med Uni Micro:

 

– Uni Micro er både innovative og fremtidsrettet.

 

De følger med på trendene og ser hva som beveger seg i markedet, og kommer det noe nytt er de raskt på ballen. Effektivisering av tid er alfa og omega.

 

Enkelt, brukervennlig, tidsbesparende og selvsagt god service - alle egenskaper Arne og andre nystartede og etablerte nettbutikkeiere vet å sette pris på.

 

 

www.alfaconcept.no

 

 

Muligheter som ligger i Uni Nettbutikk 

 

 

Kommentarer

Uni-nytt

Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss: