Stigs 10 favoritter på Markedsplassen

04.02.2022

Markedsplassen er tilgjengelig både innenfra Uni Economy og som en åpen nettside. Her får du info om alle integrasjonene som er tilgjengelige mot Uni Economy. Her kan du få informasjon om og aktivere de integrasjonene du ønsker, sier Stig Sellevold, som er direktør forretningsutvikling i Uni Micro.


Stig Sellevold - Direktør Forretningsutvikling

– Dette gjør at regnskaps- og økonomisystemet ditt blir beriket med nye funksjoner, uansett om du vil ha løs eller tett integrering. Vårt ønske er at dette skal være sømløst, og at data flyter fritt. Uni Micros teknologi med åpent API gjør det mulig for våre partnere å lage gode og funksjonsrike integrasjoner. 

På Markedsplassen får du altså full oversikt over alle integrasjoner som kan være nyttige og viktige for deg, om det så er løsninger til nettbutikk, inkasso eller logistikksystemer. For noen integrasjoner finnes det flere av samme type, slik at du kan finne en du allerede bruker – eller den som passer deg best. Dette gir deg mange fordeler.

– Nøkkelordene her er effektivitet og automatisering. Alt ligger tilgjengelig og du kan finne integrasjoner du kanskje ikke engang visste eksisterte. Som regel får du aktivert dem med ett klikk, og så er du i gang. I tillegg er det enkelt og selvbetjent – du trenger ingen dyre konsulenttimer for å få satt opp integrasjonene. De er også gjennomtestet av Uni Micro, slik at når de legges ut på Markedsplassen er de klare til bruk. 

En annen fordel er prisen. Mange av integrasjonene medfører nemlig ingen ekstrakostnader utover det du allerede betaler i lisens. Standardprisen er 59 kroner per måned – noen få er dyrere, mens veldig mange er gratis. Dette har gjort at Markedsplassen har blitt populært blant de som bruker Uni Economy. 

– Totalt er det flere tusen bedrifter som har aktivert flere tusen integrasjoner. Det vi også ser er at det er viktig for regnskapsbyråene å ha et tilbud de kan få sine kunder inn på, som for eksempel årsoppgjørsprogram. 

– Hva er tilbakemeldingene dere får på Markedsplassen?

– Kundene liker at løsninger snakker sammen, og de er udelt positive når de først har tatt i bruk en integrasjon – da ser de seg ikke tilbake. 


10 smarte integrasjoner

Stig har funnet frem noen av de mest populære integrasjonene. Noen er små og enkle, mens andre er mer avansert med mye automatikk – noen er mest brukt av regnskapsbyråer, mens andre blir mer brukt av bedrifter. 

Som det ble sagt i Dagbladet i “gamle” dager, kanskje det er noen som passer for deg?

Superoffice

  • Superoffice er et norsk og svært anerkjent CRM- og salgsstøtteverktøy.
  • Denne passer for alle som trenger et utvidet og forbedret salgsstøtte- og kundeoppfølgingssystem.
  • Superoffice gjør hverdagen din enklere fordi selgere og andre kan jobbe på den samme plattformen, og samtidig ha oppdatert informasjon fra økonomisystemet tilgjengelig. Dessuten slipper du å veksle mellom flere systemer.

Kredin 

  • Kredin er et brukervennlig innfordrings- og egenininkassosystem.
  • Denne passer for bedrifter som ikke ønsker å benytte inkassoselskap til å få inn utestående krav.
  • Kredin gjør hverdagen din enklere fordi du slipper å forholde seg til inkassoselskap. Egeninkasso går hurtigere, og alle dokumenter og maler som er nødvendig ligger tilgjengelig.

Årsoppgjørsprogrammer

  • Dette er samlet sett våre desidert mest benyttede integrasjoner, og alle de ledende årsoppgjørsprogrammene finnes på Markedsplassen. Noen eksempler er Cantor Årsoppgjør, Wolters Kluwer Årsavslutning, Maestro Årsoppgjør, Visma Finale og Visma Total
  • Disse passer for og er veldig mye brukt av regnskapsbyråer. Her kan du eksportere regnskapsdata, slik at du kan presentere årsregnskap, skatteberegning etc. 
  • Årsoppgjørsprogrammene gjør hverdagen din enklere fordi de automatiserer mye av årsoppgjørsprosessene, som blant annet avstemminger, dokumentasjoner, og import og eksport av data.

Avare Logistikk

  • Avare Logistikk er et skybasert lager- og innkjøpssystem med eget grensesnitt som er koblet sømløst mot Uni Economy. Har kan du håndtere viktige prosesser og områder som lagertelling, innkjøpsordrer og logistikk mot regnskapssystemet ditt.
  • Denne passer for alle bedrifter som har lager, innkjøpsfunksjoner og behov for logistikkløsninger rundt dette.
  • Avare Logistikk gjør hverdagen din enklere fordi det synkroniserer data på tvers av systemene automatisk. Det gjør at det er slutt på manuell import og eksport, i tillegg til at du får oppdaterte regnskap med lagerverdier og så videre. 

Contracting Works (lanseres i mars 2022)

  • Contracting Works er system for skybasert prosjektadministrasjon som holder orden på kostnader, budsjett, timer, materiell innkjøp, fakturering og lønnsomhet.
  • Denne passer for alle prosjektbaserte selskaper, og da typiske håndverksbedrifter. I tillegg er det et utmerket verktøy for konsulentselskaper som driver prosjektrelatert.
  • Contracting Works gjør hverdagen din enklere fordi du har detaljert oversikt over alle prosjekter hele tiden, og kan være tett på slik at du vet om du er i rute med tanke på økonomi og fremdrift. Mye av synkroniseringen foregår automatisk på tvers av systemer, som for eksempel kundeinformasjon og fakturaer.  

Uni Nettbutikk

  • Uni Nettbutikk er vår egen funksjonsrike og skalerbare salgsplattform. 
  • Denne passer for alle som ønsker å utvide salgsflaten, til også å gjelde nettbutikk.
  • Uni Nettbutikk gjør hverdagen din enklere fordi utsjekk og betalingsløsninger er implementert. Du kan nå mange flere kunder, og får dermed høyere omsetning på produktene dine. 

Skal du starte nettbutikk? Da kan dette være løsningen du er på jakt etter

PC Kasse

  • PC Kasse er et moderne og innholdsrikt butikkdatasystem med masse funksjonalitet.
  • Denne passer for alle som selger produkter i butikken sin – uansett bransje. 
  • PC Kasse gjør hverdagen din enklere blant annet fordi betalingsløsningene er implementert i kasseløsningen, dagsoppgjør overføres til regnskap og det er ingen manuelle bilag du må forholde deg til. 

Buffer

  • Buffer er kassekreditt for bedrifter
  • Denne passer for alle som har behov for finansiering og/eller likviditet. 
  • Buffer gjør hverdagen din enklere fordi du i løpet av 30 sekunder får vite hvor mye bedriften din kan få. Det er kun 1 prosent rente på det du bruker – alt annet er gratis. Og det er selvsagt 100 prosent papirfritt. 

Traveltext

  • Traveltext er en fleksibel og brukervennlig applikasjon for reiser, utlegg og kjørebok. 
  • Denne passer for alle som har behov for å godkjenne og bokføre reiser og utlegg. 
  • Traveltext gjør hverdagen din enklere fordi du får full oversikt over reiseregninger og utlegg – alt overføres automatisk til lønn/regnskap for utbetaling. Å slutte med papirkvitteringer gjør det enkelt for brukerne og effektivt for administrasjonen. Dessuten kuttes kostnadene dine med hele 80 prosent!

Kravia Inkasso

  • Kravia Inkasso er en inkassoløsning for regnskapsførere – for at bedrifter skal få oppgjør for varene og tjenestene de har levert. 
  • Denne passer for alle som har behov for hjelp med innfordring og inkasso, og da spesielt regnskapsbyråer
  • Kravia Inkasso gjør hverdagen din enklere fordi den sørger for profesjonell inndriving på en brukervennlig måte. Overføringen går automatisk til Kravia, som sørger for at pengene blir betalt. 


Flere integrasjoner er på vei

Stig forteller at de vil at flere kunder skal ta i bruk integrasjonene, rett og slett fordi fordi det handler om nytteverdi. 

– Absolutt, men ikke bare det – vi ønsker også at de skal bli bedre kjent med integrasjonene. Mange av kundene benytter faktisk ikke all funksjonaliteten i systemene. Du vil oppleve mer effektivitet og enkelhet jo bedre du blir kjent med dem. 

Det overordnete målet med Markedsplassen er å få på plass flere integrasjoner. Volumet i dag er allerede stort, men dette vil snart mangedobles. 

– Vi ser det er stor etterspørsel etter integrasjoner til netthandel, kasse og oppgjør, så dette er noe vi vil vi ha fokus på fremover. Å jobbe med Markedsplassen er veldig kundedrevet – vi snakker med kundene og lytter til de hva de har å si, og søker å få inn integrasjonene de ønsker. Vi kan derfor love mye nyttig og spennende på Markedsplassen i fremtiden. 



Se også

Uni Micro søker flere flinke folk – er du den vi er på jakt etter?

Historien om Uni Micro er et ekte eventyr. Fra én manns visjon om å lage et regnskapsprogram som ville forenkle hverdagen til norske bedrifter, til å bli en ledende og anerkjent leverandør av flere nyskapende og skybaserte økonomisystemer – nå kan du bli en del av dette eventyret. 

Jeg ser ingen grunn til å bytte når alt fungerer så bra

En av våre mest trofaste kunder er Vossasylv Jakob Rongve AS, og siden forrige årtusen har de brukt ulike økonomiprogrammer fra Uni Micro. Da behovet for nettbutikk meldte seg, var det derfor naturlig at de tok kontakt med oss. Men er de fornøyd med det de har fått? Og hva sier forhandlere og privatkunder om Uni Nettbutikk?

Er du nyutdannet og søker jobb? Følg @uni.aurora på Instagram!

Som student eller nyutdannet – synes du det er vanskelig å vite hvordan livet er på en arbeidsplass? Føler du at jobbintervjuer og nettsider ikke gir deg svarene du leter etter? Det har Uni Micro gjort noe med, og startet @uni.aurora på Instagram.