Skal du starte nettbutikk? Da kan dette være løsningen du er på jakt etter!

27.07.2021

Men aller først, hva gjør de to til daglig i Uni Micro Web? 

– Da er jeg prosjektleder og digital rådgiver på konsulentavdelingen, og jobben min er å følge kundene våre fra A til Å – fra de er interessert til de har lansert nettbutikkløsningen sin, sier Kamilla.

Når kundene er ferdig med prosjektfasen og nettbutikken er lansert, er det kundesenteret som er kontaktpunktet.

– Så er det jeg og mine kollegaer på kundesenteret som overtar kundekontakten. Da går det vanligvis i teknisk bistand, opplæring og håndtering av generelle henvendelser. Med våre nye nettsider har kundesenteret et mål om å gi enda raskere og bedre bistand på innkommende henvendelser, forteller Rakel. 

Det er et stort team som har vært involvert i prosessen med nye nettsider for Uni Micro Web, og de to har ifølge Kamilla hatt hvert sitt ansvarsområde. 

– Jeg var prosjektleder på designet, og hadde i tillegg ansvaret for alt innhold som vedrører våre produkter og det vi selger.

Og Rakels rolle?

– Det har vært å bidra med innholdsstruktur, sideoppbygging og koordinering slik at vi kom i mål. 


Gjør hverdagen din enklere

Uni Micro Web er leverandør av komplette nettbutikkløsninger innen B2B og B2C, fra små til store bedrifter innen alle bransjer. Det kan være alt fra en nyoppstartet enkeltmannsforetak som skal selge noen få produkter, til store organisasjoner med hundrevis av ansatte og tusenvis av produkter.


«Det er ei tidsbesparende og effektiv løysing når integrasjonen mot regnskapsprogrammet gjer at ordrane kjem rett inn i systemet. Sluttresultatet vart bra, og me har fått mange fine tilbakemeldingar og gratulasjonar om flott nettbutikk!»

Anne Kristin Rongve, daglig leder Vossasylv Jakob Rongve AS


– Som systemleverandør har vi mer fokus på automatikk enn tidligere, og det betyr flere integrasjoner mot andre systemer, forklarer Rakel.

Hun legger til at den sømløse integrasjonen opp mot det skybaserte Uni Economy vil gjøre hverdagen enklere for kundene. 

– Du kan registrere en vare i nettbutikkløsningen, og samtidig blir den registrert i Uni Economy. Og når ordren blir fakturert, opprettes og bokføres fakturaen automatisk.

Kamilla tilføyer at det handler om å gjøre netthandel så enkelt som mulig, både for bedrifter og sluttkundene deres.

– Vi har også strukturert sidene annerledes, gjort innholdet lettere tilgjengelig, og synliggjort moduler og priser slik at du som kunde får bedre oversikt.


Fornøyde kunder

Som kunde hos Uni Micro Web får du mange flere fordeler med på kjøpet. Kamilla fremhever at du kommer raskt i gang, tilpasser nettbutikken til dine behov, og kan benytte deg av andre løsninger og tjenester fra Uni Micro. 

– I tillegg til forenkling, effektivisering og automatikk, er styrken vår den personlige oppfølgingen kundene får fra oss. Du får en fast kontaktperson som også er rådgiveren og prosjektleder, som holder deg i hånden gjennom prosessen – netthandel er jo fremdeles nytt for mange. De fleste kundene våre har klare tanker om hva de ønsker seg, men ikke erfaringen som skal til. Å få hjelp til dette er det mange som setter enormt stor pris på, forteller Kamilla.


«Både vi og kundene våre er strålende fornøyd. Vi fikk virkelig mye for pengene, og nettbutikken ble en suksess fra dag en! Proffe folk med masse erfaring og gode tips gjorde at vi fikk akkurat det vi ønsket oss og mer.»

Charlotte Bonde, webansvarlig Nordic Supply Partner


– Hva sier kundene som bruker Uni Micro Web i dag?

– De er fornøyde og legger spesielt vekt på den sømløse integrasjonen mot økonomisystemene til Uni Micro, og at design og flyt i nettbutikkene gjør kjøpsbarrieren lav. Konverteringsraten går opp når nettbutikken er enkel og intuitiv, noe som er bra for omsetningen. Kundene gir også mye ros til den gode supporten de får, sier Kamilla og tilføyer: 

– En annen fordel med Uni Micro Web er at vi utvikler nettbutikkløsningen selv. Det er med andre ord ikke et låst system, så du kan få akkurat det du ønsker deg!


«Tilbakemeldingene vi har fått fra brukerne av nettbutikken har vært svært positive. Både opplæring og support i etterkant av lanseringen har vært strålende.»

Stian André Sagholen, Vom og Hundemat AS


Vil du starte nettbutikk? Kontakt oss! 

Selv om nye nettsider nå er lansert, slår ikke Kamilla, Rakel og resten av teamet på Uni Micro Web seg til ro med det. 

– I den nærmeste fremtid kommer det flere nyheter. Nettsiden vil stadig utvikles og kontinuerlig jobbet med for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre, lover Rakel.

Kamilla kan fortelle at de skal jobbe enda mer aktivt inn mot markedet.

– Vi kommer til å ha flere aktiviteter for kunder, slik at vi bidrar med kunnskapen vi sitter på. I tillegg vil vi ha webinarer og dele mer fagstoff med kundene i nyhetsbrev, blant annet om ny funksjonalitet.

– Hva vil dere at de som har lest dette skal gjøre nå? 

– Ønsker du komme i gang med nettbutikken din? Ta kontakt med oss, og spesifiser hva du ønsker slik at vi er forberedt på hva du har lyst til å gjøre, oppfordrer Rakel før Kamilla avslutter: 

– Send en epost til hei@unimicroweb.no, ring oss på 70 33 21 90, eller besøk Uni Micro Web.


Våre eksperter: 


Både Rakel Helset (til venstre), og Kamilla Nygård (til høyre) jobber som prosjektledere i Uni Micro Web. 



Se også

Thomas lærer kundene våre å utnytte oss

Fra kongsgård til forstad, fra kystjeger til sikkerhetsvakt, fra selger til prosjektleder – dette er kortversjonen av CV-en til Uni Micro-medarbeideren Thomas Lindeberg Espeland. Men hvem er Unni? Og hva er undergrunnsbowling? Vi kan røpe såpass som at det ikke er like skummelt og hemmelig som Fight Club. Bare nesten.

SoftRig er en drøm å jobbe med

Stadig flere integrasjonspartnere får øynene opp for SoftRig. Et av IT-selskapene som bruker plattformen til å bygge sine egne løsninger på toppen er Abacus, som opplever at det er enkelt å legge til funksjonene de ønsker. Kundene forteller at de har fått en enklere hverdag med løsningene som er bygget på SoftRig.

Nytt sertifiseringsnivå fra 2022

Snart nytt år og nye muligheter!