Rabattkoder

Rabattkode for å utløse salg i nettbutikken din, avgjøre om et kjøp skjer i din nettbutikk eller i naboens nettbutikk.

Rabattkoder er kort forklart en kode som kunde må oppgi for å få rabatt ved kjøp. Denne koden består gjerne av bokstaver og tall, eksempelvis "Jul20" (jul 20 %). Rabattkoder har gjerne også begrensinger. Et eksempel på en slik begrensning kan være 20% rabatt på den billigste varen i handlekurven.

Rabattkoder er ofte forbundet med eksklusivitet, eksempelvis som en konsekvens av at du har meldt deg på nyhetsbrev. Dette kan være en fin strategi for å oppfordre til på melding av nyhetsbrev. 


Meld deg på vårt nyhetsbrev, få rabattkode!.


Ønsker du hjelp til å sette opp landingsside for nyhetsbrevpåmelding? (dette trenger du for å gi rabattkoder til de som har registrert seg på nyhetsbrev)


Dette er noen eksempler på bruk av rabattkoder: 

  • x % avslag på alle varer i x varegruppe/merke/kategori
  • x % avslag på alle varer i handlekurven
  • Beløprabatt på ordre
  • % rabatt på ordre
  • 3 for 2 

Bruken av rabattkoder har eksistert i Norge siden 2009, da denne markedsaktiviteten ble virkeliggjort. Før 2009 var rabattkoder nemlig ikke regnet som en lovlig markedsføring. Bruken av rabattkoder har for alvor tatt av de siste 5 årene.

Helt i starten var det statistikk som kunne vise at det i enkelte tilfeller var negativt med rabattkode i en nettbutikk.
Begrunnelsen var at kunder som kommer til en utsjekk med felt for rabattkode kunne finne dette provoserende dersom de ikke satt på en rabattkode. Og de kunne få følelsen av forskjellsbehandling og dermed avbryte handelen.
Heldigvis har vi i Norge lært mye om netthandle de siste årene og vi er ikke lengre skeptisk til å handle på nett.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×