Møt vår Digitale Rådgiver Kamilla

23.05.2019

Kamillas erfaringer fra regnskap, nettbutikk og økonomisystem gjør at hun har en bred forståelse for nettbutikk innehavers behov og kan levere komplette løsninger. 


Hva synes du er det mest interessante med Uni Micro Web?

Jeg digger å jobbe i en bransje som er i konstant endring, hvor utviklingen går fort og ting skjer hele tiden. Det stiller krav til at jeg er oppdatert og følger med, og det tette samarbeidet med utviklerne våre gir meg mulighet til å være med å påvirke hvor veien går videre. Det er også svært interessant å få bli kjent med ulike kunder hver uke og lære om hva de driver med, og ikke minst få hjelpe de med å bygge en knallgod nettbutikk.


Hva er dine tanker rundt netthandel?

«alle» handler på nett fra tid til annen, netthandel er virkelig fremtiden!

Man når ut til ufattelig mange flere kunder hvis man etablerer en netthandelsløsing. Man har på en måte «hele verden for sine føtter» og kan tilby en tilnærmet ubegrenset fleksibilitet når butikken er åpen 24/7.


Hva ser du som de viktigste kriterier for å lykkes for de som starter med nettbutikk i dag?

Gå helhjertet inn i prosjektet og sørg for å forstå hva som må til for å lykkes med netthandel. Du må blant annet tenke på at nettbutikkens utseende er minst like viktig som din fysiske butikk sitt utseende. Designet bør derfor være gjennomtenkt og tilpasset markedet du driver i. Ikke minst må brukervennligheten være på topp, blant annet gjennom sømløs og enkel betalingsløsning (som for eksempel Klarna). Man må også hele tiden sørge for at man er godt synlig på nett.


Har du noen gode tips eller råd du kan dele med kundene?

Sett deg inn i hva SEO er og bruk gratisverktøy som Google Analytics for å følge med på statistikk på nettbutikken din. Noen timer investering i dette vil kunne gi deg en uvurderlig god avkastning senere. Det er også viktig å skape godt og aktuelt innhold på sidene, ikke bare i form av å legge ut nye produkter, men for eksempel skape en liten blogg eller legge ut aktuelle saker med informasjon om det du tilbyr kundene dine. Det kan være informasjon om gjeldende trender innenfor bransjen din, råd og tips til vedlikehold av det du selger etc. Denne type innhold er gratis å lage, og kan være med på å gi nettbutikken din større synlighet i søkemotorene.


Hvis du selv skulle startet en nettbutikk, hva ville konseptet vært?

Det måtte vært noe jeg virkelig interesserer meg for, så det ville nok vært kule og freshe treningsklær, treningstilbehør og treningsutstyr!


Se også

Vi vil bygge en løsning som gir merverdi for kunden

På fritiden snekrer produkteier i SoftRig, Kenneth Berg Nysveen (29), gjerne anneks på hytta. På jobb sørger han for å snekre de beste løsningene for sluttbrukerne.

– Hjelp oss med navnet og vinn 25 000 kr!

Uni Micro utlyser en solid premie til den som klekker ut navnet på vår nye portal for regnskapsbyråer.

Pulsen av Uni Micro i Oslo

I forkant av byråkonferansen i september tok vi en prat med flere av Uni Micro sine ansatte. Denne lille føljetongen valgte vi å kalle «Pulsen av Uni Micro». Her er en av disse. Vi møter Lars-Erik Andersen som jobber som systemkonsulent og har lang fartstid med Uni Økonomi V3 og vårt contracting system.