Info fra Uni Micro Web AS vedrørende situasjonen rundt Korona Viruset

Vi som selskap og vårt morselskap Uni Micro tok situasjonen alvorlig på et tidlig tidspunkt. Vi var derfor tidlig ute med å anbefale hjemmekontor, unngå reisevirksomhet og fysiske møter.

Vi står ovenfor en situasjon som antagelig må løses internasjonalt, men vi har måttet iverksette tiltak nasjonalt og lokalt. Vi tar en del av det ansvaret ovenfor våre ansatte og kunder, når alt kommer til alt så er det menneskene rundt oss som betyr noe.

Store endringer for næringslivet


Næringslivet er i en svært utfordrende situasjon, vi er av den formeningen at vår bransje med digitale flater og handelskanaler vil på lengre sikt stå seg godt. Det har vi også tro på at Uni Micro Web vil gjøre, men vi må også være så ærlig at vi ser at dette vil presse oss på kort sikt. Det skal vi jobbe knallhardt for å klare sammen med alle de dyktige kundene våre. Vi tror at fleksibilitet på arbeidstid, gode systemer og tjenester for digital samhandling er avgjørende for at vi skal lykkes sammen med dere som kunder nå og i tiden fremover. 

 

Vil situasjonen kunne gi muligheter? 

Så er det også slik at nye situasjoner alltid gir nye muligheter. Flere vil nå ønske å handle på nett, kanskje er tiden inne for å tilby gode transport løsninger til kunder lokalt? Det finnes det leverandører som kan bistå med, eller man kan organisere det selv. Vi skal i alle fall være med å bistå til aktivitet i nettbutikkene og på hjemmesidene for å legge til rette og promotere dette på en god måte.

 

Deler av næringslivet vil få utfordringer

Vi ser at det kan bli utfordrende for noen av våre kunder, det vil også være det som utfordrer oss mest. At oppdrag vi har gjort og skal gjøre i fremtiden ikke lenger er økonomisk bærekraftig, og vi ønsker virkelig å komme i dialog med de kundene nå. Vi kommer til å måtte ha større sikkerhet for de prosjektene vi skal gjennomføre, og ulike løsninger for a konto fakturering underveis i prosjekt vil være et slikt tiltak. I tillegg til at vi ikke lengre kan bruke tid og ressurser på kunder som har utestående hos oss over lengre tid. Dette er tiltak vi gjør for å sikre fortsatt drift i en krevende tid, og med en bevissthet rundt at vi skal være en trygg leverandør for mange kunder også i fremtiden. Vi skal for all del strekke ut en hånd og være der for dere når dere trenger oss, men vi må ha en god dialog rundt denne typen problematikk i fremtiden.

PS: Husk å ta kontakt med oss om du ser et potensiale for vekst i din nettbutikk og vi kan bidra inn i dette. Det normale vil komme tilbake igjen, og nå er faktisk en perfekt tid til å ruste seg for akkurat det og skaffe seg fortrinn.


Med vennlig hilsen
Jan Arve Dyrnes
Daglig leder

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×