Meny

Som å sende et småguttelag ut for å spille 1. divisjon

23.05.2016
Kategori:

Enkelte hevder at hvem som helst kan føre regnskap.

Den påstanden får Sverre Senneset til å riste forsiktig på hodet.

– Spør du meg, kan det fort bli som å sende et småguttelag ut for å spille 1. divisjonsfotball, sier Sverre Senneset.

Han er daglig leder i Uni Micros Trondheim-avdeling og mener at mange med eget firma har god nytte av å ha et effektivt regnskapsbyrå i ryggen.

– Det handler om å spare tid og kostnader, få gode råd og dermed få mer ut av hverdagen. Både for deg selv og kundene dine, forklarer Senneset.

 

Gjennom å la kundene være koblet mot dem og tilrettelegge for en god samhandling kan man utnytte byråenes kompetanse, samtidig som kundene av byrået kan utføre de delene de behersker.

 

– I tillegg er det viktig for byråene å kunne tilby kundene sine gode verktøy slik at de får mulighet til å strukturere og forenkle hverdagen. Noe så enkelt som å gi dem en epostadresse for innsending av elektronisk kommunikasjon er et godt eksempel. Denne adressen kan med fordel også gis til kundens leverandører, slik at fakturaen går direkte til byrået for behandling.

 

Ifølge Senneset kan Uni også være et supplement og utvide tjenestespekteret til byråene. 

Man er ikke nødt til å overføre alle de nåværende arbeidsoppgavene, mange av regnskapene kan man beholdes i dagens løsning. På denne måten kan man tilby tradisjonelle regnskapstjenester, i tillegg til alle løsningene Uni-universet har å by på.

 

– Da trenger man ikke bekymre seg for å miste kundene til andre byrå. Man er med i tiden, men slipper supportansvar på løsninger man ikke har – eller ikke har behov for å ha kompetanse på, forklarer han. 

 

Et viktig aspekt her er at kostnaden for å begynne med Uni for et byrå nå er på kr 990,- per måned for en bruker (inkludert Support). Denne prisen inkluderer alle de tradisjonelle løsningene som Regnskap, Faktura og Lønn – men i tillegg er også fakturatolk og nettskytjenester for klientene inkludert.

 

sverre.jpg

 

– Markedet har krevd at man har endret prismodellen fra kjøpspris til leiepris, noe som kommer både byråene og byråenes klienter til gode, avslutter Senneset.

 

Seks kjennetegn for et moderne regnskapsbyrå

 

1. – Kundene deres har oppdatert informasjon uansett når og hvor de er.

2. – Gode rapporteringsmuligheter

3. – Mulighet til å la klientene gjøre mer av jobben selv

4. – Løsninger som gjør at byrået kan være et effektivt fakturamottak for kundene

5. – Effektive og brukervennlige løsninger som holder kundenes kostnader tilknyttet regnskapsførsel lave

6. – Bistå og være rådgiver for kundene i valg knyttet til sin økonomiske situasjon

 

 

 

Se også

Kommentarer

Uni-nytt

Org.nr: 959415900
Øvre Helland
5729 MODALEN

Tlf. +47 56 59 91 00
salg@unimicro.no
Følg oss: